Ünnepi nyitva tartásunk: dec. 22-23: 7:30-20:00, dec. 24-26: zárva, dec. 27: 7:30-20:00, dec. 28: zárva, dec. 29-30: 7:30-20:00, dec. 31- jan. 1: zárva, jan. 2-3: 7:30-20:00
Főoldal » Tudásbázis »

Fájdalommentes fogászat

Az időben felismert szuvasodás gyógyításában új fúrásmentes megoldást biztosít az ózonterápia. Az ózon egy oxigénbázisú, erősen oxidáló anyag, mely a természetben O3 molekulaként fordul elő. Ez igen hatékonyan pusztítja a szuvasodást okozó baktériumokat a fogban és a fog felszínén egyaránt.

Hatásmechanizmus

Az ózon hatása egyértelműen kémiai folyamat. Az ózon egy nagyon reaktív molekula, ami a biológiai szerkezetben különösen a szén-kettőskötések felbomlását okozza. A szén-kettőskötések felbomlása felelős elsősorban az enzimek, proteinek, vírusok, gombák és a baktériumok elpusztításáért.
Az ózonterápia esetében egy forradalmian új kezelési formáról van szó. Az ózongáz ismerten nagy fertőtlenítő hatása révén képes a szuvasodást okozó baktériumokat olyan hatékonyan legyőzni, hogy meggyógyítható a szuvasodás.

Fájdalommentes fogfúrás

Az ózon alkalmazása során a fogszuvasodás egy gyors és fájdalommentes eljárással megállítható. Az ózonkezeléshez nincs szükség érzéstelenítő injekcióra, fúrásra és tömésre. A kezelés az úgynevezett HealOzone készülékkel történik: a kezelendő fogfelület alapos megtisztítása után - azaz professzionális fogtisztítást követően - méréssel határozzák meg a fogszuvasodás mértékét , egy erre a célra kifejlesztett lézeres fogszuvasodás-mérő berendezéssel (DIAGNOdent).
Amennyiben a mérési eredmények egy meghatározott érték felett vannak, abban az esetben a HealOzone készülékkel történő kezelés előtt egy mini levegőabráziós készülék segítségével (RONDOflex) nagy nyomáson finom szemcséjű, alumíniumoxid por fújására kerül sor a kezelendő fog felületére, amely csakis a szuvas, meggyengült fogszöveteket távolítja el, az ép fogszövet sérülése nélkül. Ez a beavatkozás is teljesen fájdalommentes. Ezt követően történik meg a HealOzone készülék használata, mely a RONDOflex kéziműszerrel kitísztított felületet sterilizálja. A kezelés során az érintett területet egy speciális kéziműszerrel körülbelül 30-60 másodpercig ózonnal kezelik. A kezelés teljesen veszélytelen, mivel a készülék ózont kibocsátó, speciálisan kiképzett végződésére egy szilikonból készült "sapkát" húznak. A szilikonsapka szorosan rátapad a fogra, és vákuumot hoz létre. Ez biztosítja azt, hogy a fognak kizárólag csak a kezelendő részét érje az ózon, és ne kerüljön ki a levegőbe, a páciens ne lélegezze be. Egy kiegészítő biztonsági mechanizmus azonnal kikapcsolja az ózongenerátort, amint a vákuum megszakad. A kezelés befejeztével a maradék ózont elszívja, és oxigénné alakítja.

A fogzománc megerősítése

Az erősen fertőtlenítő hatású gáz elpuszítja a szuvasodást okozó baktériumok 99,9 százalékát, anélkül hogy eközben a fogállományt el kellene távolítani. Ezután a kezeléshez kapcsolódóan egy úgynevezett ásványosítási folyamat következik. Egy speciális folyadék segítségével fontos ásványi anyagokat és fluoridokat juttatnak a foghoz magas koncentrációban. A HealOzone pácienskészlet segíti a teljes remineralizációját 4-12 héten belül. A fog megkapja a lehetőséget, hogy természetes eljárások segítségével felépüljön. Ez a gyógyszerészeti szisztéma egy speciális fogkrémből, egy szájvízből és egy szájspray-ből áll. Mind a három komponens magas koncentrációban tartalmaz olyan ásványokat, mint a kalcium, a foszfát, a cink és olyan mikrobaellenes hatóanyagokat, mint a xylitol. Ezáltal a kemény fogállomány újra olyan ásványi anyagokhoz jut, amelyeket a szuvasodás keletkezésével elveszített. A HealOzone-kezelést követő 4-6 hétig a következő érvényes: a fogakat naponta kétszer meg kell mosni az ásványi sókban gazdag fogkrémmel, az étkezések után használjuk a szájvizet vagy a szájspray-t és lehetőleg ne együnk a főétkezések között, valamint kerüljük az olyan savtartalmú italokat, mint a gyümölcslevek.

Tökéletes fogászati megoldás

Ennek az új és nagyon eredményes kezelésnek a segítségével ma már a leggyakoribb szuvasodásfajták, a barázda- és a gyökérszuvasodás is eredményesen kezelhető. A HealOzone-nal történő kezelésnél is érvényes, hogy minél korábban, annál jobb. Mert az ózonnal való kezelés intenzitása és időtartama a szuvasodás súlyossági fokához igazodik. A szuvasodás előrehaladott eseteiben gyakran már csak a beteg fogrész fúróval történő eltávolítása marad. Az ózonkezelés további felhasználási területeit jelenleg számos praxistapasztalatban tesztelik. Így tapasztalt felhasználók már készítik a következő indikációkat, amelyek a közeljövőben tudományosan is bizonyítottak lesznek:

• az approximális szuvasodás kezelése (szuvas elváltozás a szomszédos foggal érintkező területen),
  • a baktérium által fertőzött gyökércsatornák, korona- és tömésszélek sterilizálása,
  • vírusfertőzések kezelése, mint a herpesz vagy az afták,
  • a fogfelületek sterilizálása tömések, inlay-ek és fogpótlások behelyezése előtt,
  • érzékeny fognyakak és szabadon lévő idegek kezelése,
  • barázda-sterilizálás zárás előtt.

Alkalmazott kezelések

Ózonterápia - Rondoflex Ózonterápia - HealOzone