Ünnepi nyitva tartásunk: október 23-án zárva, október 24-én és 25-én (péntek, szombat) 7:30-20:00, október 26-án (vasárnap) zárva.
E-Fogászat menüpontunk segít a fogászati kérdésekben on-line
e-Fogászat
Zuglói e-fogászat – a mosoly online érkezik:
az e-fogászat oldalán számos kérdésére választ talál, sőt, fel is teheti kérdéseit.
Mi érdekli Önt?
Az E-fogászat funkciókat a menüből is el tudja érni.
Főoldal » e-Fogászat » A fogorvos válaszol »

Fogászat válasza: Gyökérkezelt fog (Beni)

Beni (2010.04.21): Gyökérkezelt fog

Kérdés

Kedves Doktor Nő!

Már írtam Önöknek többször, és tényleg csak gratulálni tudok ehhez igen színvonalasan jól összeállított honlaphoz!Nagyon sok hasznos dologgal találkoztam amióta rendszeres látogatója vagyok ennek az oldalnak!
A problémám a következő lenne...Én dél békésen élek, és sajnos itt nincs éjjel nappali ügyelet se a fogászatot se az orvosi rendelést tekintve. Tegnap voltam a fogorvosnál a gyökérkezelt frontfogam fájdalma miatt melyet egy évvel ezelőtt gyökérkezeltek. Elküldött egy OPT felvételre...de csak pénteken vagy hétfőn tudok elmenni a munkám miatt. Addig írt fel nekem Dalacint, hogy szedjem. Eddig két szemet vettem be belőle hat óra elteltével.De úgy érzem hogy bal oldalt a nyakam egy kicsit fáj ha megnyomom...talán ez attól is lehet,hogy "elaludtam"mert volt már ilyen..de félek hogy lehet hogy a gyógyszer okozta. Szedtem már egy évvel ezelőtt penicilint de nem voltam érzékeny rá...Ön mit gondol lehetséges hogy a nyaki eredetű fájdalom a gyógyszertől van?Nem fáj állandóan a fogam csak naponta többször érzékeny...nem lehetne inkább a fájdalmat a cataflam drazséval csillapítani?Én valahogy azt biztonságosnak érezném...2 szem dalacin okozhat allergiás tünetet?vagy lenne belőle valamilyen szervi probléma ha most hirtelen abbahagynám?(tegnap kezdtem el)Egy gyökérkezelt front fog gyulladása nagyon veszélyes?Igazából mostmár nagyon félek....További szép napot Önnek!
Beni

Válasz

Az elkezdett antibiotikum kúrát nem ajánlott abbahagyni, mert azzal csak a rezisztens baktériumok számát növelné! A Dalacin-C antibiotikum, nem penicillin származék. Allergiás panaszok ritkábban alakulnak ki ennél a hatóanyagnál, mint a penicillin- származékoknál. Allergiás reakció tünetei: Hányás, hasmenés, testszerte piros pöttyök.... Nyaki fájdalom nem igazán szokott kialakulni antibiotikum szedésétől.

Egy gyökérkezelt frontfog gyulladásánál a baktériumok számát csak antibiotikummal lehet hatásosan csökkenteni, non-szteroid gyulladáscsökkentővel, mint a Cataflam kevésbé. Nagy valószínűséggel a panaszos frontfogat újra gyökérkezelni kell. A beavatkozás fájdalommentes és a rutin kezelések közé tartozik!

Üdvözlettel,
Dr. Gilicze Alexandra

A fogászat Tweeter oldala
A fogászat YouTube oldala