Főoldal » e-Fogászat » A fogorvos válaszol »

Fogászat válasza: foggyulladás (Manika)

Manika (2010.04.29): foggyulladás

Kérdés

Kedves Doktornő!
Ha elmegy az ember fogorvoshoz azzal a panaszzal hogy fáj a foga akkor
a doktor honnan tudja megállapítani hogy foggyulladásról vagy gyökérkezelésről lesz szó, mert tudtommal a két dolog nagyban különbözik vagyis gyökérkezelésnél elhalt a fog a gyulladásnál pedig begyulladt. De nem tudom pontosan mi a különbség és hogy lehet megállapítani, és
igaz az hogy ha foggyulladásról van szó akkor azt csak gyógyszerrel tudják kezelni, és a
fájdalomcsillapító injekciók nem hatnak? elnézést kérek hogy ilyen amatőr módon írtam
de sajnos tényleg nem értek hozzá.
válaszát köszönöm és szép napot kívánok

Válasz

A goggyulladás és az elhalt fog esetében is a terápia gyökérkezelés. A különbség:

Az elhalt fog nem reagál hideg ingerre, csak melegre, és arra is fokozottabban. A fájdalom, ha jelentkezik általában tompa. Ha a csont felé továbbterjedt a gyulladás, akkor kopogtatási érzékenység is van, illetve ez ráharapásra is jelentkezhet. A legelőrehaladottabb stádiumban az arc feldagadhat. röntgenfelvételen csak a csontba kiterjedt gyulladást lehet látni.

A nem elhalt, gyulladt fog esetében a fog lüktetve fáj, vízszintes testhelyzetben ez a fájdalom fokozódik. Nagyon hevesen reagál hideg és meleg ingerre is. Ha nagyon heveny a gyulladás, akkor fokozott kopogtatási érzékenység is fennáll.Röntgenfelvételen nem látható elváltozás.

Akár melyik eset áll fenn a beavatkozások érzéstelenítésben történnek. Gyulladt fog esetében is hat az érzéselenítő, csak lassabban.

Üdvözlettel,
Dr. Németh Ágnes