Főoldal » e-Fogászat » A fogorvos válaszol

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Hetek óta küzdök jobb oldali, eleinte arcüregből induló, majd egyre inkább hátsó fogaimnál, állkapocsnál, rágóizületeknél (?) érezhető nyomásszerű, néha görcsös, reggelre enyhülő, majd a nap folyamán erősödő fájdalommal. Mindemellett jobb oldali nyaki izom (?) fájdalom és füldugulás / fülzúgás, halántékba sugárzó fájdalom jellemző. Fogászaton panoráma röntgen készült, és mivel hosszas felső légúti megbetegedést követően jelentkeztek a tüneteim, fogorvosom úgy véleményezte, ez húzódhatott rá a jobb felső fogsorra és az érintett területekre. Dalacin 300-at szedtem napi 3x1-et de jelentős javulást nem tapasztaltam. Kérdésem lenne, hogy amennyiben mégsem fül-orr gégészeti eredetű a probléma, fenti tüneteket okozhatja-e esetlegesen az évekkel ezelőtt teljesen kinőtt bölcsességfogam, melyen kisebb gombostű-fejnyi lyuk található, de egyébiránt teljesen tünetmentes, fájdalom nem jellemző mozgatásra, harapásra, nyomásra sem. Amennyiben szükséges módomban áll elküldeni az elkészült panoráma röntgent is. Válaszukat előre is köszönöm!
2016 .04 .15
Kedves Dr. Úr! Szeretnék érdeklődni, hogy a létezhet -e a szájban illetve a nyelven vérhólyag? Tegnap este vettem észre két pici hólyagszerűséget a nyelvem bal oldalán hátul az ízlelő bimbóknál / létezik, hogy ilyen helyen is kijöhet? / ... kérdésem ez elmúlik esetleg magától vagy kenni kellene valamivel. Remélem semmi komolyat nem jelez...Nagyon aggódóm. Köszönöm előre is a válaszát. S.Noémi
2016 .04 .14
Nincs szükségem fogszabályzóra, de manapság nagy divat és bevallom, nagyon tetszik. Felrakhatja-e az orvos ép fogakra, vagy árt? Ha felteszi ugyan úgy kell járni havonta kezelésekre, mint, ha nem csak a divat miatt lenne fenn? Ugyan annyit kell érte fizetni? Ha úgy döntök leveszi? Ugyan azt az ívet nem tudja többször felragasztani, vagy ez lehetséges?
2016 .04 .12
Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A múlt hét szerdán lett eltávolítva 3 db bölcsességfogam altatásban, abból az egyik fent volt az arcüregemben, ez utóbbi körül már a 2. napon ping-pong labda nagyságú és keménységű csomó alakult ki. A normálisnak mondható duzzanat már lement körülötte a 3-4. napon. Az antibiotikum kúrám a mai nappal véget ér és aggaszt, hogy a kezelés alatt nem javult (sőt!) csak egyre keményebb a csomó. Tegnap voltam kontrollon a Fogorvosomnál, elmondása szerint 2 hétig normális ha jelen van ez az elváltozás. A kérdésem pedig az lenne, hogy megnyugodhatok és valószínű teljesen normális vagy nézessem meg egy másik szakorvossal is? Válaszát előre is köszönöm!
2016 .04 .12
Tisztelt Fogászat! A korábbi kérdésemben érintett fogam gyökérkezelése kb. 1,5 hónapja folyamatban van. A fog elhalt, és a felette egy nyomásra érzékeny dudor van. Kb. 10-14 naponta cseréli a fogorvos a gyógytömést a gyökérben, és bár javult a helyzet, a dudor nem múlt el kb. egy fél borsónyi nagyságúnak érzékelem. A fogam nem fáj, kocogtatásra picit érzékeny. Jól értem, hogy a dudor lelappadása csak a végleges gyökértömést követően várható? A gyógyulásra rá lehet esetleg segíteni antibiotikummal? (a fogorvosom egyelőre nem akart adni, mert szerinte nem indokolt, de engem rettentően zavar ez a duzzanat és félek az esetleges gócbetegségtől) Ha a végleges gyökértömést követően sem javul a helyzet, akkor mit lehet még tenni a fog megtartása érdekében? Előre is köszönöm a választ!
2016 .04 .11