Főoldal » e-Fogászat » A fogorvos válaszol

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Fogszabályzó kezelés előtt állok, 28 éves vagyok. Minden röntgen, lenyomat már le van véve, így elméletileg minden szükséges információ a fogorvosom kezében van. Mégis nem tudom, hogy Ön szerint érdemes-e külön kiemelnem, hogy a jobb felső 1-es és 2-es fogam korábban (18 éves koromban) egy baleset okán luxálódott és emiatt a jobb felső 1-est gyökérkezelni is kellett. Érinti-e ez bármilyen formában a fogszabályozás menetét? Természetesen - idegesítő okostojás páciens lévén - kutakodtam kicsit az interneten és azt találtam, hogy a traumatizált fogak esetében nagyobb az esélye a gyökércsúcs felszívódásnak fogszabályozás során. Ennek az előjelei vajon láthatóak már a röntgenfelvételek alapján, vagy ez sajnos csak kezelés közben fog kiderülni? Köszönettel várom válaszát: Mihály
2015 .02 .16
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Kedden kihúzták a jobb felső 4-es fogamat fogszabályozás miatt.Jó fog volt,nincs is bajom vele szépen gyógyulgat, de olyan, mintha az injekció helye be lenne picit dagadva és fáj ha hozzáérek. Kívülről fáj nem a szájpadlás felől. Lehetséges,hogy z injekció helye így fájjon vagy bedagadjon picit? Meg olyan érzésem van, mintha szäjzár lenne készülőben, vagyis csak kicsit fáj a felső állkapcsom,ha kinyitom a számat.Vissz kell mennem ezzel ,lehet bajom,vagy elmúlik vagy megesik,hogy valamit eltalált az a tű? Válaszát előre is köszönöm. Üdv.:P. Viktória
2015 .02 .13
A lányom állandó fogszabályzót visel már lassan egy éve. Nyitott harapás miatt kezdték el a fogszabályzást. Esztétikai okokból akarnak a felső és alsó front fogakból illetve a kis őrlőkből néhány mm-et lecsiszolni. Picit torlódnak a frontfogak. De kérdem én hányan születnek tökéletes fogakkal? Nekem is alul torlódtak a front fogak de nem szuvasodtak, nem mentek azért tönkre mert egy picit összeérnek és nem egymás mellett szabályosan állnak. Szeretném megkérdezni, hogy ha a fogból csiszolnak az sérül-e? Később könnyebben romlik, érzékeny lesz stb.? Mint szülő nem hiszem el, hogy büntetlenül lehet a fogakból "csiszolni". Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: D-né K. Éva
2015 .02 .13
Tisztelt Cím! Előző héten csütörtökön kihúzott szemfog helyére kaptam egy implantátumot Szombatig nagyjából rendbe is volt De azóta iszonyatosan fesziti a csontot és szinte elviselhetetlen Maga az implantátum nem érzékeny egyáltalán nem fáj Készült róla ct felvétel de azon is minden rendben Maga az implantátum más szögben lett behelyezve mint a kihúzott fog Lehetséges,hogy maradt egy légüres tér melyet a gázok feszíteni és ez okozza a panaszokat Jelenleg antibiotikumot szedek és rengeteg fájdalom csillapítót Szeretném ha nem kéne kívánni mert sok idő telik el hogy lehessen implantatalni a helyére Az lenne a kérdésem Önóknek mi a véleményük így látatlanban Illetve ha jó gondolom hogy a gázok miatt van ez a feszítő fájdalom ez el tud múlni az antibiotikumtól Válaszukat előre is köszönöm Üdvözlettel Imre
2015 .02 .11
Tisztelt Doktor úr! Szeretném a segítségét, véleményét kérni egy különös esetben. Már 3 éve küzdök a szám körüli piros, duzzadt csomókkal. Nemrég a bőrgyógyász megnézte és perioralis dermatitisként diagnosztizálta, így elhagytam a fluoridos fogkrémek használatát, azonban kíváncsi lennék arra, hogy más fogászati betegségek okozhatnak-e ilyen tüneteket? Csak a száj körül tűntek fel mindig, kisebb-nagyobb duzzadt csomóként.
2015 .02 .07